fredag 22. april 2011

lange, late dager...og mye tid til familie, kos og håndarbeid!

Påskeferie...... bare smaken av ordet har løfte i seg om avkobling, mye tid til familie og tid til hobbyer.

For noen år siden mens eldstemann drev med langrenn, betydde påske at vi skulle på en eller annen hytte eller feriested med X antall ski i bagasjen. Overtrekksdresser og ullundertøy, skismørning og brettspill, gode venner og mat og drikke for mange dager, skisko og slalomsko, håndarbeid og spennende bøker....

Årene har gått og familiesituasjonen har forandret seg. Nå i år har vi hjemmepåske...... Som jeg skrev i overskriften så har vi bestemt at vi skal ha lange, late dager med mye tid til familie, kos ..... og selvfølgelig vil jeg legge inn maaange timer på syrommet mitt.

Aller først fant jeg noen gule stoffer i ei hylle.... putta med noe grønt, og vips så var det et par påskeløpere..........

Hadde kommet godt i gang, både med skjæring av lapper og sammensying, så da ble det noen flere brikker og påske"mugrugs"......


Mamma (som satte meg på ideen) fikk et par stykker, og søstern min fikk også et par da vi var hos mamma og spiste påskekjøttkaker i går....

Det ble til og med igjen noen til meg selv også......

I dag var det tid for andre prosjekter...... påskeværet har kommet, sola har hengt høyt der oppe på den knallblåe himmelen. Men jeg tusla likevel ned på rommet mitt. For den som husker et tidligere innlegg fra da jeg var i Molde, husker kanskje at jeg kjøpte noe vliselin med ferdig påtegnet mønstre slik at det bare var å stryke på og følge anvisningene og vips ferdig........

Først ble det en vinpose...
Fòret er likedan som hanken....

Etter en pause for å spise middag, så ble det noen små mobilpunger..... til og med med to rom i og magnetlås.. Både dette stoffet og det stoffet jeg brukte til vinposen har jeg kjøpt via nettet fra Australia...



På slutten av dagen ble det jammen tid til et forsøk til.... også dette ved hjelp av denne vliselinen .... nemlig ei veske...

Veska, eller det er vel egentlig mer ett handlenett, er ikke av de aller største. Den er vel ca 40 cm bred og litt dypere. Hankene er til å bære, ikke til å ha over skuldrene. Fòret er det samme som lomma foran....
I morgen blir det nok roligere på syfronten.... vi får besøk og det gleder vi oss til. Så nå må jeg prøve å tenke ut noe godt å spise......
Her sitter jeg i sofaen med Pc-en på fanget, rødvin i glasset , noe godt å spise, Inpektør Foyle på TV-en  og skal tenke på noe godt å spise..... tror jeg kanskje er rimelig i kjernen for hva påska handler om der gitt!!

Inntil neste gang..... ha det fint, kos dere og vær kreative!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar