tirsdag 15. februar 2011

Mitt aller første innlegg på egen bloggside........ skremmende og spennende....
Etter at jeg i lengre tid har fulgt med i andres blogger for å se hvordan og hva folk blogger om, så har jeg kastet meg ut i det...


Det er i hovedsak håndarbeidsblogger jeg har fulgt med på, og jeg har funnet inspirasjon hos mange. Spesielt vil jeg nevne Timotei og Hanne på landet....


Etter hvert som jeg lærer meg dette mediet, vil jeg legge ut noen bilder av hva jeg lager og så blir det spennende å se hva andre syns om det.


Det var da eldstemann av ungene flyttet ut at det åpnet seg en mulighet for "eget rom til mor". Det gamle spisebordet som svigerfar i sin tid laget, ble det montert opp i rommet, noen gamle bokhyller ble flyttet inn, ekstra belysning montert og og symaskina ble hentet fram fra skapet. PC-en ble funnet fram og nettsider for stoffkjøp hentet opp, bestillinger ble sendt og så var det bare å glede seg til å gå i postkassa.... Også et par butikker her på Steinkjer har tjent sin andel på at jeg har tatt grep om syinga...


Nå har jeg alltid drevet med strikking da. Har strikket det meste opp gjennom årene. Gensre, votter, luer, skjerf, dåpskjole, duker osv.... drar aldri noe sted uten at strikketøyet ligger i veska nei!! Pauser på jobben, møter og kurs, på besøk eller hjemme.....alltid et strikketøy for hånda!  Men det er jo veldig gøy å kunne variere litt hva jeg holder på med.... kanskje godt for skuldre og hender også...


Familie og venner har vel fått sin del og vel så det av slike ting som julegaver eller bursdagsgaver, så før jul solgte jeg en del også. Det var kjempegøy å finne ut at folk faktisk likte det jeg har lagd og at de også er villige til å kjøpe det ... har planer om en butikk i epla-konseptet også tenker jeg... litt etter litt...


Her er forresten julegavene til mamma og svigermor....
Gøy å lage gavene selv, men også litt skummelt om gavene faller i smak hos mottakerne...




Da har jeg skrevet mitt første innlegg....... nå må jeg på "rommet mitt".... det er noen nye veskemønstre som roper på meg........

2 kommentarer:

  1. Hei! Saa kult! Og jeg er forste til aa folge deg :O))
    Saa flink du er. Jeg har IKKE dine talenter!!
    Stor klem

    SvarSlett