fredag 18. februar 2011

Hærli me hælg!!!

Fredag kveld og lasagnen er spist, gutta er i kjelleren og spiller, og jeg kan sette meg ned og lage et innlegg her på bloggen......

Her skal jeg tilbringe mye av helga mi. Har rydda og organisert en del slik at jeg har rimelig bra oversikt...... tror jeg...... Dessuten har jeg kjøpt inn nok Cola light for hele helga, synd å si det men jeg fungerer ikke særlig bra uten det... andre har sin kaffe  eller te, jeg har min cola light....
Mange nye mønstre har jeg og en god del ideer også..... I pausene på jobben går det mest i hekling av sjal med englemasker. Det er den eneste heklinga jeg kan forresten. Men hjemme er det stoff som gjelder. En av guttene kaller meg en stoffmisbruker, jeg hevder hardnakka at jeg ikke er en misbruker, men bruker.... det er jo en hel verden av forskjell mener nå jeg da.....


Som jeg sa i første innlegget, så har jeg tenkt å opprette en butikk i Epla-konseptet. Da må jeg jo ha litt å legge inn i "butikken". Så nå blir det vel å sette seg ned å sy og strikke og hekle ....... Noe har jeg jo allerede da.......



Dette er litt store punger hvor det både er plass til penger og nøkler og mobil.... dette mønsteret kjøpte jeg da jeg bestilte noen stoffer fra "over there". Har brukt det i flere størrelser, både i selskapsveskestørrelse og i små myntpunger. Mønsteret er  i utgangspunktet  ei håndveske.
 
Toalettmapper i forskjellige fasonger og størrelser.... Samme malen, men forskjellige måter å avslutte på.

Disse små ovale pungene fant jeg beskrivelsen til første gang hos Timotei. Senere har jeg sett dem i flere varianter.

Det er vel ofte sånn, er det ikke, at vi ser ting og tar med oss i det videre arbeidet som inspirasjon uten kanskje  helt å være klar over hvor vi først fikk ideen fra.... 





Dette stripetestoffet brukte jeg opprinnelig  sammen med noen nesten ensfargete stoffer, og da passet de fint som noe til gutter.... med småblomstrete for og kanting, ble de mer  "jentete" igjen.



Og et par strikkeprodukter ligger i hylla også.....dette er et par barnevotter ca str 6-8 år i myk tynn Alpaca.Mønsteret stammer fra et hefte med gamle originale selbumønstre fra slutten av 1800-tallet....

Det ene paret er i stålblått og det andre i melkesjokoladebrune.

(Ser at jeg må lære meg  å ta bilder også for å få fram riktige farger..... har masse å lære enda ja...)
Dette tror jeg har blitt mer enn langt nok for i kveld.
Nå er det gullrekka til NRK som gjelder resten av kvelden.



2 kommentarer:

  1. Mye fint å se her ja:-) Må vel innom å sjekke snart! Er det noe nytt design på gang?

    Hekleguri.

    SvarSlett
  2. Så mye fint du syr! Veldig koselig å se at du har sydd myntpung etter min beskrivelse. Jeg legger deg til i linklista mi slik at jeg lettee finner tilbake til deg :)

    SvarSlett