søndag 25. januar 2015

Jippppppiiiiii, jeg har løst gåten!!!

Og den var egentlig ganske enkel når det kom til stykket............. bytt nettleser så var ting på plass.

Men nå får jeg opp bilder igjen, og da viser jeg en del fra siste året.....
Jeg syns vi har fått det til bra, og ingen kan vel klage over utsikten tenker jeg da...... Som jeg også skrev sist, så fikk vi på plass syrommet mitt også etter hvert. Det her et helt utrolig herlig rom, det ligger i garasjen/uthuset. Tror jeg nevnte at rommet jeg bruker har vært brukt både som "grishus og  "hønhus" da mann var liten/ung. vegger og tak ble bare malt mens betonggolvet ble isolert og lagt tregolv på som igjen ble malt. Vinduer og gammel dør beholdt vi. Så var det å finne fram bord og hyller og sånt fra lemmen.........Tilslutt fant jeg fram alle eskene mine med stoffer og tråd og utstyr og ....... ja alt som skulle inn på plass... og resultatet ble jeg fornøyd med!!!
Så var det bare å sy i veg, og det gjorde jeg også ja!!! Tok med PC-en med en lydbok, noe å drikke og så var det bare å finne fram stoffer, klippe og sy. Så herlig.
Jeg var på et par messer før jul og det gikk rimelig bra. Alltid artig å treffe mennesker og finne ut hva som selger denne gang, det nytter aldri å forutse det.....

Nå på denne siden har jeg hatt litt utfordringer helsemessig som har resultert i et par sykehusopphold, men vi har kontroll på hvorfor og ting er på opptur nå, det handler om litt tålmodighet sier de og der er jeg fryktelig dårlig.....

..... men første halvdel av 2015 har flere spennende ting på lur. En ting er at jeg fyller 50 år i mai, og jeg gleder meg som en unge!!! Jeg skal ha TO selskap/party. Ett for en del jenter/damer og ett for familien. Jeg skal bli 50 med et brak!!!

Men det største av alt kan beskrives med dette bildet....
Jeg skal bli BESTEMOR i april!!!!! For første gang til og med! Ligger nå i startgropa for både sying og strikking til dette nye lille mennesket og gleder meg masse.

For å avslutte nå i håndarbeidsmodus så tenkte jeg at det kan være gøy å se på fargespillet i garnkurven min på stua. Er ganske friskt!!
Med det vil jeg si hei hei til neste gang, ha det fint og nyt dagene, så er jeg plutselig tilbake igjen med mer håndarbeid enten det nå blir sying eller strikking....


2 kommentarer:

  1. Så fint at du har fått igang bloggen igjen, det blir artig å se hva du får gjort på det nye syrommet ditt, gratulere me d nytt rom !! Bare gled deg, å bli bestemor er stort, vi ble besteforeldre for 3 måneder siden og det er stas ja :-)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med nytt hus og eget "syhus". Så bra at det ordnet seg sånn at du fikk til å blogge igjen :)

    SvarSlett