søndag 22. mai 2011

Mai..... aktiv og innholdsrik periode av året...

Er det noe som er sikkert, så er det nettopp det at mai er en aktiv og innholdsrik måned. I tillegg til alle "rød"-dagene som vi alle har, så har vi i familien ikke mindre enn 4 bursdagsbarn her i nærområdet Dessuten har vi 4 bursdagsbarn som vi må huske på... og det er svært sjelden at disse dagene faller sammen med  andre fridager (bortsett fra lørdager og søndager da selvfølgelig)

Forrige helg var vi i Oslo, to i familien skulle løpe Holmenkollstafetten. Jeg var ikke en av de to, jeg var bare sjåfør, sykepleier, kokk, motivatør, fysioterapeut, kleshenger.......... alt annet enn løper for å si det sånn. Fint vær og herlige mennesker og en flott opplevelse. Etter løpet samlet løperne og supporterne seg hos ei med hage og grill. Der grilla vi og koste oss og delte ut diplomer og.... tok noen bilder........



Når vi først var i Oslo og deromkring, benyttet vi sjansen til å besøke slekta også. Vi bodde hos tante og onkel og kusine i Sandvika. Vi dro og besøkte tante og onkel i Nittedal, og vi dro innom fetter med familien for å inspisere det nye huset deres. Siste fetter i storbyen traff vi under selve stafetten. Han løp samme etappe som sønnen her i huset for sitt lag.



På toppen av alt dette, hadde vi bestemt at vi skulle få med oss 17. mai i Oslo også før vi kjørte de drøye 60 milene hjem igjen. 16. mai brukte vi til å trene stemmebåndene...... det er ikke alltid evnene som er det viktigste når vi holder på med Singstar, det er vel heller en viss dose manglende selvinnsikt som er det viktigste........ uansett.... vi sang oss gjennom det meste av ABBAs reportoar.



17. mai kom og det var bare å stå tidlig opp. Å ta bilen til byen var ikke aktuelt, så vi skulle ta toget. Vi pynta oss, spiste frokost og tok toget.


Hjemturen ble lang og slitsom. Fra sommer og fint vær, haglskurer og høljregn oppover forbi Minnesund til SNØ over Venabygdsfjellet..... snakk om å få flere årstidet på samme kvelden......

fra onsdag og fram til i kveld har det også skjedd saker og ting, og i går var det endelig plass for litt tid på syrommet mitt. Kjenner abstinensene herjer i kroppen....... Det er ikke ofte at det har gått så lang tid uten håndarbeid nei...

Bildene ble absolutt ikke gode, men dette er lys lys lys gråe farger da.... skal bli en løper, men jeg hadde jo selvfølgelig ikke baksidestoff når jeg var ferdig med lappene.........tror jeg må komme tilbake med ferdig produkt og bedre bilder senere..

Tror jeg har fått litt dilla på lapper for tiden.......

dessuten tror jeg at jeg helt sikkert har fullstendig dilla på disse "japanstoffene" med tilbehør.......

Det er såååå mange fine mønstre og strukturer, og det er så mange varianter å sette sammen...



Begge disse er ca 11-12  cm høye. Den ene er ca 20 cm lang mens den andre er ca 10-11 cm lang.

Den lille har åpen isydd glidelås, mens den lange har skjult isydd glidelås.

Dette skulle vel være noe får den som er glad i rosa......... Ytterstoffet er lin mens pynt og for er i det samme rosa og hvite bomullsstoffet.Ullvatt i mellom for litt styrke.

Jeg håper virkelig at uka som kommer skal gi meg mer mulighet for sying... har et par ideer og tanker jeg gjerne skulle ha forsøkt meg på. Det er jo ille å ønske dårlig vær på denne tiden av året, men det gir meg bare så mye bedre samvittighet når jeg sitter inne på rommet.  Nei det er nok bedre å ønske seg fint vær og mye aktivitet utendørs nå, så får vi ta igjen håndarbeidet når den tid kommer......

Nå skal jeg avslutte helga med litt CSI ...
Full fart mot neste uke!!!!!


1 kommentar:

  1. fine tinga du har sydd! Lekkert med de brune stoffan inni... og lin, vakkert! Synd med det grå stoffet da, haha... du får finn på nå' smart! :-)

    SvarSlett