søndag 6. mars 2011

Ei uke har gått...........

.......... og mye har skjedd.

Helga har vært over gjennomsnittet travel syns jeg........ alt starta på fredag da jeg. mamma og mellomste sønn dro til Trondheim. Vi hadde før jul kjøpt billetter til forstillingen til Raske Menn Shov 2 og 3 i Olavshallen. Sørga selvfølgelig for å dra så tidlig at vi kunne kjøpe oss en god middag. Vi endte opp på Egon. Litt utrivelig var det å kjøre for det var et griiiiiseføre med både regn og hagl og snø og vanvittig mye vind.... I tillegg kjørte jeg den mellomste sønnens bil som er bakhjulstrekker, må si jeg er tryggere på min egen framhjulstrekker ja.....

Vi var ikke hjemme før kl ett om natta.

På lørdag var det mer aktiviteter. Yngste sønnen skulle spille håndballkamp og den måtte vi jo se. Etterpå var det rett oppover til eldste sønnen i hans leilighet. Han hadde bedt om litt assistanse fra mor og mormor i anledning feiring av 21-årsdagen hans i dag, dvs selve bursdagen er ikke før på mandag. Vi dro oppover, og når vi dro nedover så var alt klart for bursdag nå i dag... men det var jammen ikke noe mer tid for sying nei......

Meeen..... i postkassa i går lå det et herlig brev til meg. En kollega har spurt om jeg kan sy skopose til henne,  og det kan jeg jo. Jeg satte i gang letingen etter strykemerker med tema sko..... det var ikke så enkelt..... damer og jenter og barn og engler og Eiffeltårnet og jeg vet ikke hva....... men SKO..... neiii. Jeg gikk på nett og søkte litt rundt, og plutselig datt jeg over et sted........ gammelstua.net. Jeg sendte en mail og spurte om de hadde noe med sko, så ikke noe sånn i første omgang på siden deres. Svar fikk jeg nesten med en gang med spørsmål om jeg kunne forklare litt nærmere hva jeg var ute etter. Det gjorde jeg og ikke lenge etter fikk jeg ny mail med mange eksempler....... Jeg bare gikk i taket av glede for her var det mange flotte merker og prisen var jo hyggelig også. Endte opp med å bestille 9-10 stk med engang, og et par dager etter, altså på lørdag, så lå merkene i posten.... Maken til service er det lenge mellom hver gang jeg opplever!!! Tusen takk til dere på  gammelstua.net!!!! Kommer nok til å bruke dere mange ganger framover ja...

I dag var det tid for baking og feiring av 21-åringen. Og nok en håndballkamp... nok en seier.... og endelig litt sying. Fikk tid til å sy noen skoposer og bruke noen av de nye flotte strykemerkene.......

Fremdeles har jeg en utfordring i det å lære meg å  ta skikkelige bilder. Men kan jo ikke rekke alt heller.

Syns posene ble fine jeg.... så får vi bare håpe at min kollega også liker en av dem...


Tror neste helg må bli ei helg som blir satt av til mer sying, rommet trenger en liten opprydding også ser jeg... har bare klipt og klipt nå uten tanke for om jeg traff søppelkurven eller ikke.

Nå er det tid for Irene Huss på TV2....

2 kommentarer:

  1. Takk for hyggelig hilsen hos meg :O)

    Disse skoposene var veldig fine.
    God helg,
    hilsen Fredrikke

    SvarSlett
  2. Hei Heidi, skoposene dine ble flotte!
    Tusen takk for ros og fine ord fra deg angående strykemerkene fra oss i Gammelstua, det setter vi stor pris på.Nydelig blogg du har!
    Vennlig hilsen fra oss i gammelstua.net
    Evy og Åsmund.

    SvarSlett