søndag 8. januar 2012

nytt år og nye prosjekt på gang....

Om dette bildet av huset vakre Taro ble tatt 1. nyttårsdag, nei det husker jeg ikke...men jeg syns det var et fint bilde!!

Nå er ei jul og ei nyttårshelg over igjen. Det er litt rart å tenke på hvor mye tid og energi vi bruker utover høsten på å gjøre den kommende høytida til en så fin opplevelse for alle som mulig, og så går det så utrolig fort før det er tid til å rydde alt sammen vekk og komme oss i gang med hverdagen igjen....

Det er veldig lenge siden siste innlegg fra min side, det har vært masse å henge fingrene i og bruke energien på siden sist. Ikke bare forberedelser til jul og sånne ting, men også andre ting som ikke har med jul å gjøre i det hel tatt. Ikke alle like hyggelige heller....

Men nå er vi i gang igjen... snøen har kommet sammen med en hel haug med kuldegrader også, men de er i ferd med å forsvinne igjen og da blir det vel regn og slapseføre igjen.... Men vær er vi jo blitt godt vant til nå etter at Dagmar og Berit har vært innom med diverse mindre slektninger. For oss ble det bare fasinerende og spennende, men jeg syns det er ille å se og høre om hva andre har opplevd.

Hos oss var det juleferie for yngstemann og meg fra 22.desember og til 3.januar. Mellomstemann jobbet hele mellomjula og mannen i huset var på jobb et par dager i mellomjula.  En av dagene hadde vi besøk, en annen dag dro vi på besøk ..... og ellers var vi stort sett hjemme og bare gjorde svært lite.... men en dag brukte jeg nede på syrommet for å rydde...
Det er jo greitt å finne ut litt hva jeg har også, før jeg evnt begynner å kjøpe noe nytt også..... Mye som frister nå med varierende prosentavslag i denne salgstiden....¨
Hele julehelga så har jeg stort sett strikket sokker og votter.... russesokker og selbuvotter er det alltid behov for og avsetning på. Nå rett over jul satt jeg og leste litt på nett, og da kom jeg over Jorid Linvik sine sider. Der var det et mønster på blant annet englevotter, fiskemønster til både sokker og votter  og en del annet . Det endte med at jeg fikk kjøpt noen mønstre fra henne, og nå strikker jeg englevotter så det holder...

Men i dag har jeg klippet og begynt å sy noen flere toalettmapper\sminkepunger. For ei stund siden kom en kollega bort til meg og lurte på om jeg kunne lage noen flere av en type hun hadde kjøpt av meg tidligere. Søsteren hennes hadde lyst på noen. Det er jo kjempegøy, og selvfølgelig vil jeg jo gjerne det, så det var bare å sette i gang med å tenke stoffer og farger og størrelser og sånt..... Har kommet et godt stykke på vegnå, og fikk plutselig lyst til å sette sammen en type jeg gjorde for ei stund siden.




Tror jeg må lage flere av denne typen også framover, de er jo kjempefine i seg selv, og så er det jo en fin måte å få brukt opp rester. Det er ikke store bitene som trengs av hver stofftype...

Jeg hadde tenkt å ordne opp i Eplabutikken min i jula også, for den er det noe galt med. Jeg har gjort en del oppdateringer, fjernet varer som er solgt og lagt til noen nye, men endringene kommer ikke fram.... har i ettertid og via andre kanaler kommet i kontakt med noen som hadde sendt beskjed om å kjøpe en eller flere ting, men som jeg ikke har fått melding på og derfor ikke effektuert ordrene... heldigvis har disse bedt om såkalte private oppgjør så det har ikke kommet penger inn på kontoen min uten at de har fått varene sine... håper det ikke er flere enn de jeg har fått mailer fra som har prøvd å nå meg og ikke fått kontakt....skal jobbe litt med det framover...

Ellers er det bare å si at det er usannsynlig herlig og gøy å få tilbakemeldinger på både innleggene og det innleggene handler om. Jeg leser ganske mange forskjellige blogger også, og prøver å legge igjen noen meldinger. Det er jo gøy å følge med hverandre og å få ideer og innspill på kryss og tvers her i bloggverden..

Framover blir det nok en del reising igjen. Hovedsaklig gjennom jobben. Det kan nok hende at båden bloggen og syrommet får lide av det, men det får vi se på etterhvert. Nå først på torsdag drar vi sammen med Marit og Kurt til Åre for ei langhelg i skisportens tegn. Dvs at mannfolka kommer til å bruke nedoverskia på dagen og bortoverskia om kvelden. Vi damene skal vel være litt mer i shopping og avkobling og kafebesøksmodus tenker jeg.... gleder meg innmari til denne helga sammen med dem, det må jeg si....

Jeg holder på å bearbeider han jeg er gift med for å få han til å forstå hvor han virkelig ønsker å reise i ferien for tiden, har litt jobb igjen der. Skjønt det er vel egentlig ikke reisemålet som er "problemet", det er vel heller tidspunktet han ikke helt har forstått når han ønsker seg enda... vi får se, det erjo et samarbeidsprosjekt dette med å finne feriemåle, veit jo godt at det ikke er bare jeg som skal bestemme det da, det er bare litt gøy å oppføre seg litt sånn av og til........

Nå skal jeg avslutte her med å ønske at alle sammen får en fin og produktiv etterjulsvinter og vår......jeg hiver meg utfor kanten for den nye uka og satser på at det går bra, det gjør jo som regel det..... ha det fint så treffes vi ved neste innlegg!!! 


3 kommentarer:

  1. Hei;)
    Så koselig å finne deg som følger på bloggen min;)
    Så mye fint du laget og flotte innlegg.Imponert over alt du rekker;) Har kost meg med kaffe og blogglesing.
    Her utenfor Trondheim er det herlig snøvær og jeg skal hoppe i joggesko før jeg tar turen til sykehuset;)
    Ønsker deg en fin uke videre;)
    Kommer innom igjen

    Vinterhilsen fra Ann-M.

    SvarSlett
  2. Så fint du har ordnet det på syrommet ditt!
    Trengs opprydding hos meg også. Det er igrunnen en koselig jobb dersom en bare bestemmer seg for at nå skal et par timer brukes til det.

    Ha en fin uke, du også, der du måtte være.
    Krysser fingrene for deg i give-awayen.

    Det er veldig kjekt å bestemme feriested i god tid før ferien. Det er halve gleden å drømme seg bort i ventetiden.

    SvarSlett
  3. Koselig med hilsen fra deg i bloggen min.
    Ha en god helg!

    SvarSlett