onsdag 6. juli 2011

....sommer....

....for noen timer i hvert fall!!

... og hva er vel bedre enn å sitte på trappa i skyggen for å slappe av litt da.....

I dag har vi hatt besøk av Tove og Andra... det var både veldig koselig og litt anstrengende, Taro skal jo tøffe seg selv om Andra jo er mye eldre, han sliter litt med å innse at han er minst... heehheheh... Andra ble satt i bur og Taro sovna......  så ble det tid for oss damene å sitte og prate. Kjempekoselig!!


Jeg har vært en liten tur nede på rommet mitt og sydd noen poser...

Bleikrosa lin har jeg brukt som ytterstoff. Denne fikk blomstrete bomullstoff som for og pynt på utsida....



Riktig så sommerlig syns jeg den ble.









Så har jeg ei niese som elsker rosa, og ei som elsker det franske. Her er et forsøk på å favne begge to i en og samme pose......



Foret i disse posene er i et annet bomullstoff i rosafarger...








Den siste har et strykemerke med en liten bønn på....

Foret er i et stoff med prikker på.





Størrelsene på posene varierer litt men de er ca 12x20 og 20x30....


I går var jeg hos ei koselig dame langt oppi Verdaln og så på stoffsamlingen hennes, endte selvfølgelig med å kjøpe noe også... både stoffer og et par mønstre.  

Men det er vel bare å innse at sommeren ikke er den tiden av året hvor det blir tilbrakt mest tid på syrommet nei... men når ferien er over tenker jeg det tar litt av igjen. Da har jeg jo husflidsmessa siste helga i oktober i sikte....

Nå skal jeg ut i sommerkvelden, hei så lenge!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar