fredag 10. juni 2011

søndagsblogg på en fredag......going bananas in Trondheim...

sist gang jeg skrøt av søndagsblogg, var det torsdag ....så da passer det vel godt med en søndagsblogg på fredag denne gangen.....

Først av alt vil jeg si at for et par dager siden så fikk jeg et par nye følgere... det var litt morsomt, for på ca 10 min så kom det plutselig 3 meldinger på mailen og de kom med kommentarer til flere av innleggene mine...... så vanvittig gøy!! Velkommen skal dere være, både dere som har vært med ei stund og til dere nye som har kommet til.....


I dag skulle husbonden benytte seg av helsevesenet i Sør-Trønderhovedstaden.... og han ville gjerne at jeg skulle være med. Og da ble jeg jo selvfølgelig med.

og som dere kan se så ble det tid til litt annet også......


... har ofte fått høre om dette stedet i Trondheim før, men anledningen har liksom ikke budt seg........ før nå!!!


At det ble "bare" dette, handler om at jeg faktisk har litt fornuft og selvkontroll når det bare gjelder...... og dessuten så innser jeg jo at butikken sikkert er der neste gang jeg skal til Trondheim.... Quiltegården AS var et sted hvor jeg kunne ha gått enda tror jeg, hvis ikke mannen i huset hadde sitti nede i  Ravnkloa og kunne fortelle meg pr melding på telefonen at parkeringstiden var i ferd med å gå ut......

Tidligere i vinter kjøpte jeg av det grå linstoffet med hjerter og det mørke med prikker hos Siri på Kreativ AS her i Steinkjer. Dere har sett flere av toalettmappene jeg har lagd....... Da jeg gikk tom for det stoffet og dro ned for å kjøpe mer, hadde hun ikke det.... UTSOLGT.. .. for et stygt ord!!

Så kommer jeg inn på Quiltegården og der ligger det... og ikke bare det...... der har de flere varianter i serien, bl.a det stripete som jeg kjøpte nå..... og ikke nok med det!! De hadde hele serien i lys grått og rødt, og i lys grått og blått..... Måtte bruke all den selvdisiplinen jeg har for ikke å fullstendig bananas.

Etterpå hadde vi en 20 min tur innom IKEA. Og der hadde de salg på linstoffene sine...... Mange store ruller med lin i tre farger.... og kjøpte jeg av alle tre fargene ? Neeeiiidaaa, jeg kjøpte av den ubleka og den rosa, men ikke av den litt mørkere naturfargen. Kahkifarge er kanskje en riktigere benevnelse...
Under 70 kr pr metern, og jeg kjøper en knapp meter av to av fargene!!!! Blir ærlig talt litt oppgitt over meg selv, særlig med tanke på at jeg nok betalte atskillelig mye mer for den grå linen (selv om det selvfølgelig er et hav av forskjell i kvaliteten, jeg vet det, men jeg blunka jo ikke når jeg betalte den...)

Nå er det bare ei hake......... det er nesten 30 grader og nydelig vær, finnes ikke en unnskyldning i verden som rettferdiggjør at jeg skal kunne sette meg i kjelleren med alt det nydelig nye stoffet mitt.

Det observante av dere vil kanskje ha sett, så kjøpte jeg jo noen sticherymønstre også. Så jeg får kaste meg over dem inntil videre, og vente på dårligere vær......

Ha det fint så lenge og så "snakkes" vi igjen!!

2 kommentarer:

  1. Ser ut som du virkelig har kost deg :) Så utrolig mye flott stoff! Jeg digger å gå i slike butikker! Rene godtebutikken for meg :) Når du får anledning til å gå i kjelleren må du kose deg! ha en flott lørdag!

    SvarSlett
  2. Altfor fint vær til sy prosjekt her nord også..hele døgnet skinner den! Skjønner jo at det må bli en Trondhjemstur i sommer, skulle dit for noen uker siden og så ble det avlyst!! Leser hele tiden på ulike blogger om butikker som må besøkes.. Flotte stoffer du hadde fått, og kjenner igjen den der husbonden som venter når æ e på hobby/sybutikk. Så nå gjør vi det slik at æ kjøre og spanderer en øl på han mens han venter...Fortsatt god pinse!

    SvarSlett