søndag 29. mai 2011

blanke ark....

Noen ganger, når du over lang tid ikke har klart å rydde rom for det som virkelig gir påfyll i en travel hverdag, dukker det plutselig opp ei helg..... helt uten planer eller opplagte aktiviteter eller løfter ..... det var det som skjedde denne helga for meg.


Dagene har gått i hundre og det har liksom ikke vært rom for å gå ned på rommet mitt. Mange ideer og planer i hodet om hva jeg kunne tenke meg å gjøre der men ........

Lørdag kom og jeg våkna tidlig, sto opp og var litt effektiv i huset (innebærer å sette på vaskemaskina og tørketrommelen OG oppvaskmaskina). Deretter henta jeg cola light i kjøleskapet og glass i skapet. Lista meg ned før gutta våkna og der................ der lå dagen foran meg!!

Første prosjekt som skulle ut av hodet mitt, var noe til min tante og onkel. De har nok en gang stilt opp både for meg og familien min, det er ikke første gangen og det kommer nok ikke til å bli siste heller. Ikke vil de ha noe for å stille opp, og de gjør det som om det er den naturligste ting i verden...... nå denne våren har de virkelig vært der, og derfor ville jeg på en eller annen måte vise dem hvor høyt vi setter pris på det de gjør .......... de er glade i å reise, og dermed kom ideen om noe i den forbindelsen.......

Brunfarger med islett av blått må da være en onkels drømmefarger, tror du ikke........



Litt stichery for å gjøre det litt ekstra personlig gjør mappe til bare hans....




At jeg helt i avslutningsfasen og prosjektets tre siste sømmer presterte å snu mappa slik at sticheriet havna på langs, ja det gjør jo det hele helt ekstremt  unikt, eller hva.........




Nå vil jeg bare ha sagt at jeg har flere tanter og onkler som betyr masse for meg, det er bare at akkurat denne gangen er det disse to her det spesielt handler om...


Da jeg holdt på med sticheriet på denne, fikk jeg et spørsmål om tanta mi var sånn på håret til vanlig eller om det bare var tilfeldig at mønsteret jeg fikk tak i var sånn......... tror trygt jeg kan si at jeg nok aldri har sett henne sånn på håret nei.

Søndag kom med enda flere timer til min disposisjon...... et par halvferdige prosjekter som kunne gjøres ferdig kanskje.......

Denne løperen har lenge ligget uten bakside, fikk endelig somlet meg til å få tak i stoff til baksiden. Trodde jeg hadde fått tak i det samme stoffet som det småblomstrete som er en av stoffene i selve løperen. Glad og fornøyd satte jeg i gang, bare for å oppdage at det var en liten nyanseforskjell........ ikke større enn at jeg gjorde den ferdig, fant jeg ut.

Til slutt har jeg gjort ferdig et baksteklede........
 syns det ble fint jeg!
..... og nå skal jeg spise sen middag sammen med familien min!!

Ha det fint til neste gang........

1 kommentar:

  1. Så mye utrolig flott du lager! Jeg er mektig imponert! :) Herlig med timer for seg selv, det nyter jeg i fulle drag. En slik helg har jeg hatt denne helgen *nyte*

    Tusen takk for innlegg i bloggen min, koselig!
    Om du skulle bli trukket ut til lørdag så hadde det vært fint å vite hvilke av veskene du ønsket deg :)

    Ha en superfin og kreativ dag!

    SvarSlett