søndag 24. juni 2012

"Jeg har jo ingen ting å ha på meg......"

.... er vel kjent uttykk blant mange damer.... Jeg tenker at det uttrykket fort kan overføres til andre områder og temaer.... feks stofflagre...
I dag var jeg helt bestemt på at jeg skulle bruke litt tid på å få litt oversikt over hva som faktisk finnes syrommet..... og for  å si det sånn... jeg fant ut at joda jeg har da litt å ta utgangspunkt i...
På fredag dro mannen og jeg en rask tur til Trondheim. Vi hadde egentlig timeplanen rimelig fylt opp, men jeg hadde bestemt meg for en kjapp tur innom Unikko og etterpå til Stoff & Stil. Og resultatet ser dere ovenfor... et lite tilskudd til stofflageret...


Stabel på stabel med stoffer i bomull og lin. Blomstret og stripete, enfarget og prikkete, kraftige farger og bleke pasteller....

Disse er jo egentlig litt sånn julete....fargene er ikke riktige på bildene... De er brune, lilla og petrolgrønne, skal nok bli noe fint når det nærmer seg advent tenker jeg...
Innrømmer glatt at jeg er veldig glad i disse litt grovere japanske stoffene...

Har jo litt å holde på med da, jeg innrømmer det, men det er jo gøy å se hva som finnes i andre butikker enn de vi handler i til vanlig.... og nå er det jo ikke lenge til jeg drar til New York. Jeg har jo fått en link til en butikk der som jeg skal besøke... Stor takk til Hanne som fortalte meg om den butikken...

I går ble en sjeldent fin StHansaften..... Starta dagen med å kjøre til Trondheim for å hente mamma, lillesøster var med. Egentlig er det helt unødvendig å bruke ordet "lillesøster" for jeg har jo bare lillesøstre...

På veg hjem igjen, stakk vi innom tanta og onkelen min som hadde gullbryllupsdag i går... Litt av en prestasjon det da, å være gift i 50 år. De ante ingenting om at vi kom, så det ble en ordentlig overraskelse. Etter å ha overrekt (ble det riktig skrevet?) blomster og prata med tante og onkel og fetter og kusine og deres familer ei stund, var det på tide å fortsette på vegen hjem... På kvelden skulle vi nemlig bort. Vår svært gode venn, Kurt hadde bursdag i går og han ble 50 år.
Til den festen hadde jeg kjøpt en kjole.......... og for de av dere som kjenner meg godt, så vet dere at jeg ikke bruker kjoler.... hvis vi ser bort fra bunadsbruk, så tror jeg ikke jeg har brukt kjole annet enn i ungenes barnedåp. Og gutta er 22, 19 og 14 år gamle... Kjolen er mørk blå med hvitt mønster og nesten helt sid... smale stropper over skuldrene. Med en kort lyst cardiganaktig jakke over så ble den fin å bruke i det varme været... Dessuten hadde jeg for ei stund siden kjøpt noen sandaler bestående av brede, røde strikk med glidelås bak hælen... de høres litt sære ut når jeg leser hvordan jeg forsøker å beskrive dem nå, men de er faktisk fine da...

Jeg fikk skryt for kjolen, og jeg har vært så ubeskjeden at jeg på facebook har sagt noe om americas new top model....

Festen\selskapet var kjempefint. Marit og Kurt har gjort en herlig jobb med mat og stemning. Det er alltid så innmari hyggelig å være sammen med dem, de kan det der med å få deg til å føle deg veldig velkommen. Vanvittig heldig vi som har dem som venner, det er helt sikkert.
Og det gjør det jo slett ikke dårligere når resten av selskapet består av flere flotte mennesker. Kjempehyggelig og trivelige folk som det er veldig fint å tilbringe tid sammen med... takk til Odd Morten og Eva, Ronald og Helen også for en megatrivelig kveld!!!

I dag  har vært nok en dag med varmt fint vær... og en fantastisk klestørk!  jeg har rusla rundt og vaska litt klær, rydda litt på alle de tusen små tingene som ikke ligger på plassen sin og fått litt orden på syrommet igjen... mann og sønner dro til Inderøya for å støpe den nye hellbrua. Jeg kjørte utover litt senere. Og der var jammen nevø og niese med samboer også... ikke så ofte vi treffes, så det var kjempehyggelig. Etterpå var det tid for rømmegrøt og nå har jeg inntatt sofaposisjon....


Jeg er ikke i feriemodus enda, det blir ikke før 6. august, men det går fort dit....




Og har jeg inntatt sofaposisjon, så har denne karen inntatt nærmest en bevisstløs tilstand etter å ha hatt en flott dag.... fotball og bading og løping og herjing.... det suger energien selv ut av en energibunt som labradoren Taro.... hehehehe...

Som avslutning nå har jeg lyst til oppsummere med at  her sitter jeg og  kjenner at faktisk så er livet et veldig bra sted å være!!!! Venner og familie og hobby og kjæledyr..... jadda jadda jadda.... jeg syns dette lover bra framover...
Og til alle dere som kikker innom, det er kjempehyggelig og jeg setter stor pris på det!!!

Kom igjen, nå gyver vi løs nå neste uke!!!! Ha det fint til neste gang...

4 kommentarer:

  1. Det var litt av hvert med stoffherligheter, feiringer, finevær og trim;) Jeg er veldig spent på resultatene fra stofflageret ditt;) Vi må ha et visst utvalg av både farger, mønstre og kvaliteter;)

    SvarSlett
  2. Hei
    Det er bra å lese og se ,at det er andre som er like tussete etter stoff og mønster som eg er,kan jo bli utsolgt,og ka då,er min komentar,at nå er det vel fult på hobbyrommet!Klær å ha på seg,oj,starter eg å prøve saker og ting,ja da går tida,og vi kommer i siste liten,irritert gubbe som er klar alltid i god tid!Så eg får besjed,ta et plagg,få det på deg,og kom oss av gårde,går som regel bra!
    Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvarSlett
  3. Wow, så mye fint stoff! Og så mye fint du har sydd lenger ned her:-) HIlsen Siri

    SvarSlett
  4. Så mye fint stoff :O)

    God sommer!

    SvarSlett